Kwiaciarnia – dobry biznes?

/

Niewiele jest działalności, które mają szansę na powodzenie zawsze i wszędzie n całym globie. Jednym z nich jest handel kwiatami. Szansa to oczywiście jeszcze nie pewność i by wszystko wypaliło, należy zadbać o wiele elementów.

Na początku trzeba podkreślić, że rynek kwiatów ma tutaj znaczenie poboczne. Chodzi o to, że kwiaciarnia jest biznesem o wyjątkowo lokalnym charakterze i na przykład ilość kwiaciarni w kraju nie ma dla nas żadnego znaczenia. Ważna jest ilość kwiaciarni w okolicy i ich dynamika. Małe znaczenie mają też ceny średnie kwiatów. Są to dane poglądowe i mogą jedynie służyć do ogólnych rachunków. Pierwszym krokiem formalnym jest zawsze wybór lokalizacji. Biznes może być prowadzony w małym budynku stworzonym do tego celu, w budce kwiatowej (pawilonie) lub w wynajętych pomieszczeniach zaadaptowanych do takich potrzeb.

Wady i zalety takich rozwiązań są dość oczywiste, z czego warto zwrócić uwagę na ważną zaletę wynajmu, jaką jest możliwość zlokalizowania działalności w otoczeniu innych sklepów czy usług. Jest to też opcja najtańsza, chociaż niekoniecznie przesadnie wygodna. Zyskowna kwiaciarnia jest przy trasie przepływu ludzi, najlżej pieszych, co idealnie realizują centra handlowe. Kwiaciarnia nie poprowadzi się oczywiście sama. Zarobią tutaj tylko osoby o odpowiednich predyspozycjach, czyli osoby pracowite lubiące wstawać wcześnie rano i mające chociaż odrobinę artystycznej iskry w duszy. Kwiaty trzeba lubić, bo inaczej się zwariuje.

giełda kwiatów Dla jasności, poranne wstawanie to konieczność wynikająca z przymusu zakupu kwiatów na giełdzie. Prowadząc kwiaciarnię, trzeba być przygotowanym na długie godziny pracy. Szczyty sprzedaży są dwa: około 7:00 rano, kiedy osoby spieszące się do pracy kupują kwiaty do natychmiastowego wręczenia, i wieczorami, po 17:00-18:00, a nawet o 20:00, kiedy kwiaty się kupuje w drodze na spotkanie czy na imprezę. Jeden z tych szczytów można pominąć, ale kwiaciarnia, która ignoruje oba, na pewno nie przyniesie zysku. Tym bardziej, że wysokie marże to mit w tym biznesie.